Met vuurwerk, fakkels, vlaggen en vooral heel veel gejuich werden de Telstar spelers onthaald in Velsen. Honderden fans stroomden zondagmiddag richting het BUKO-stadion om daar de overwinning van Telstar op F.C. Volendam te vieren. Dankzij deze overwinning heeft Telstar genoeg punten behaald om volgend jaar mee te blijven spelen in de eredivisie.
Fans verzamelden zondagavond rond 18 uur bij het stadion om daar de spelersbus terug in Velsen te verwelkomen. Ze kijken terug op een zenuwslopende wedstrijd waarin de eindfase alles veranderde. Telstar ging er met 2-1 winst vandoor. De sfeer in het uitverkochte uitvak in Volendam was “geweldig”, aldus een supporter. “Het mooiste moment was toen Koeman de strafschop maakte. Het was ongelooflijk!”
Een andere fan benadrukt hoe bijzonder de resultaten zijn. “Niemand had het verwacht. Telstar in de eredivisie, ze halen vast maar vier of vijf punten. Maar dat ze hier nu staan met 37 punten, dat is geweldig. Nooit verwacht.”
Correia: Herinneringen voor het leven
Bij aankomst werden de spelers toegezongen. Toen de menigte vervolgens het stadion in stroomde, werd daar een moment genomen om het team te bedanken en afscheid te nemen van Anthony Correia.
Correia: “Toen ik trainer werd bij Telstar, was mijn droom om de club beter achter te laten dan dat het was. Ik denk dat dat wel is gelukt!” sprak hij lachend tegen de luidkeels joelende fans. “Ik denk niet dat ik het beter kon achterlaten dan dit. Dat wist ik niet op het moment dat ik het echt ging doen. Maar nu, op 17 mei, weet ik zeker, dit is het moment.”
Hij kijkt terug op een geweldige tijd bij Telstar. “Telstar eindigt nu in life, maar niet in het hart. We maken herinneringen voor het leven.”
Ook Danny Bakker en Ronald Koeman Jr. werden in het zonnetje gezet. De twee spelers maakten de beslissende doelpunten én hadden mijlpalen te vieren. Danny speelde zijn 100e wedstrijd voor Telstar, Koeman zijn 150e.
Bekijk hier de beelden.









Lees ook:

