‘Liever hier in de mist dan vanmiddag in Volendam de mist in’. Zo verwoordde een van supporters het bij het vertrek van de spelersbus van Telstar vanaf het Buko-Stadion in Velsen-Zuid voor de allesbeslissende wedstrijd tegen FC Volendam.
De supporters van de Witte Leeuwen hadden massaal gehoor gegeven aan de oproep om rond de klok van twaalf uur de selectie van Anthony Correia uitgeleide te doen.
Het is vanmiddag erop of eronder, niet alleen voor Telstar, maar ook voor FC Volendam. Wie wint kan ook het volgende seizoen in de Eredivisie spelen, wie verliest zal volgende week aan moeten treden tegen Willem II voor de finale van de playoffs.
In Volendam worden de Witte Leeuwen gesteund door 400 supporters, terwijl in het eigen stadion op groot scherm naar de wedstrijd wordt gekeken.
Voorafgaand aan het vertrek van de Telstar-spelers uit Velsen-Zuid had vooral ook veel jeugd zich verzameld om bij de spelersbus nog even handtekeningen te scoren. Daarna was het moment van het echte vertrek.
Door een gigantische rookwolk van vuurwerk baande de spelersbus zich voorzichtig een weg door de haag van supporters: óp naar Volendam en, hopelijk ook ‘op naar nog een jaar Eredivisie’.










