zaterdag, 6 juni 2026
13.4 C
Beverwijk

Nieuwe college Beverwijk rond: “We zetten in op nieuw zwembad”

Delen

Het nieuwe college van Beverwijk is rond. VRIJ!, PRO, VVD en D66 hebben een coalitieakkoord gesloten voor de periode 2026 tot 2030. Het akkoord krijgt de titel ‘Beverwijk in Balans’ en wordt vrijdag 5 juni om 17.00 uur ondertekend bij het zwembad in Beverwijk.

Die plek is bewust gekozen. Een nieuw zwembad in Beverwijk is naar eigen zeggen een van de ambities van de nieuwe coalitie. Volgens de vier partijen past de locatie dus goed bij de koers die zij de komende jaren willen varen.

In het akkoord zetten VRIJ!, PRO, VVD en D66 in op ‘een gemeente waar inwoners zich veilig voelen, kinderen kansen krijgen, zorg dichtbij is en ondernemers ruimte krijgen’. Ook willen de partijen werken aan schone, groene en leefbare wijken. Daarmee moet Beverwijk, samen met Wijk aan Zee, volgens de coalitie beter in balans komen.

Zwembad in Beverwijk

Dat klinkt abstract, maar Kelly Uiterwijk van VRIJ! noemt het akkoord juist praktisch en realistisch. “We zetten in onderhoud van onze wijken, een impuls voor ons centrum, gastvrij parkeren, een betaalbaar familiestrand en de snelle realisatie van een zwembad in Beverwijk.”

Dat laatste is een heet hangijzer. In het vorige college was de ambitie om samen met Heemskerk een nieuw zwembad te realiseren, maar die poging strandde.

De nieuwe coalitie nodigt inwoners, ondernemers, verenigingen en andere belangstellenden uit om mee te denken over de plannen voor de komende jaren. De ondertekening van het akkoord is vrijdag bij het zwembad in Beverwijk.

Lees ook:

Meer Nieuws

Nieuws uit de IJmond