zaterdag, 6 juni 2026
13.4 C
Beverwijk

Leerlingen druk met examens: “Ik hoop op een voldoende”

Delen

Voor veel leerlingen van het Castor College in Beverwijk is het een spannende periode, de eindexamens zijn begonnen. Vanuit sporthal De Walvis maken zij hun eindexamens. “Ik heb net geschiedenis gedaan, maar ik vond het best lastig. Ik hoop op een 6,5,” zegt een leerling terwijl hij nerveus de examenzaal uitstapt. De examens duren tot en met woensdag 27 mei.

Veel leerlingen kunnen niet wachten tot ze horen of ze geslaagd zijn. “Twee weken wachten is echt heel lang,” zegt een gespannen leerling. “Het is natuurlijk traditie om te klagen bij het Laks, dus dat ga ik zo doen,” lacht een andere leerling. Donderdag 11 juni wordt bekendgemaakt of leerlingen zijn geslaagd.

Tekst gaat door onder de video:

Klachten over VWO-natuurkunde

Voor leerlingen die het examen VWO-natuurkunde maakten, was het flink schrikken. Veel leerlingen vonden het examen buitengewoon lastig. Ook landelijk komen veel reacties binnen over de moeilijkheidsgraad van het examen. “Ik heb de eerste vier vragen overgeslagen. Toen kreeg ik echt een klap in mijn zelfvertrouwen,” vertelt een leerling na afloop van zijn natuurkunde-examen.

Meer Nieuws

Nieuws uit de IJmond