Klachten
Heb je een klacht over IJmond 360? Laat het ons weten. Dit kan via onderstaande procedure.
Klachten indienen kan door een mail te sturen naar ron@ijmond360.nl. Richt je daarbij tot Ron Toekook, ons interne vertrouwenspersoon.
Om een klacht goed te kunnen verhelpen, is het van essentieel belang dat alle gegevens rond de klacht correct worden vastgelegd. We gebruiken deze informatie ook voor het verbeteren van ons programma-aanbod en de bedrijfsvoering.
Met het oog op de AVG-wetgeving worden de persoonsgegevens alleen bewaard zolang de klacht in behandeling is.
Hoelang duurt het voordat ik een reactie krijg?
IJmond 360 reageert binnen vijf werkdagen op een klacht.
Soms kan een klacht snel worden verholpen, bijvoorbeeld het corrigeren van een typefout. Je ontvangt hier dan spoedig een bevestiging van.
Het kan zijn dat het oplossen of beantwoorden langer duurt dan vijf werkdagen. We sturen je in dat geval een ontvangstbevestiging met nadere informatie over de procedure.
Wat gebeurt er met mijn klacht?
Klachten worden geanalyseerd en geëvalueerd, zodat de oorzaak van de klacht wordt achterhaald. We onderzoeken hoe de omstandigheden waarop de klacht betrekking heeft zijn ontstaan en doen uitspraak op de vraag of de klacht valide is.
Het is denkbaar dat de klacht een journalistieke of creatieve keuze betreft die niet overeenkomt met je voorkeur. We lichten dit toe bij de terugkoppeling.
Waar kan ik terecht met klachten over ongewenst gedrag en integriteitskwesties?
Heb je een klacht over ongewenst gedrag of een integriteitskwestie en wil je deze niet met onze interne vertrouwenspersoon bespreken? Neem dan contact op met een van de externe vertrouwenspersonen.
Deze externe vertrouwenspersonen zijn Sandrijn Dekkers (dekkers@devertrouwenspersoon.nl) en Arnold van der Garde (vandergarde@devertrouwenspersoon.nl).
Sandrijn en Arnold nemen je verhaal serieus, luisteren goed naar je en denken met je mee. Ze zoeken samen naar een oplossing die voor jou het beste voelt en doen niets zolang je daar geen toestemming voor geeft.