zaterdag, 6 juni 2026
13.4 C
Beverwijk

IJmonders gebukt onder hoge benzineprijzen: “Een tikkie voor de passagier”

Delen

De inwoners van de IJmond worden hard geraakt door de hoge benzineprijzen. Waar de één probeert te besparen door minder hard gas te geven, gaan anderen op zoek naar het goedkoopste tankstation in de regio. IJmond360 ging de straat op om jouw mening te horen.

Een automobilist vertelt dat er tegenwoordig ook gebruik wordt gemaakt van de betaalmethode Tikkie om samen met de bijrijder de kosten te drukken: “Nu de prijzen zo hoog liggen, betalen we het samen.”

Lagere prijzen in buurlanden

Over de lagere prijzen in buurlanden reageren mensen laconiek: “Daar kunnen we weinig aan veranderen.” Een andere bestuurder licht toe: “In Den Haag moet er op elk moment geld binnenkomen. Of dat nu op deze manier gebeurt of op een andere manier. In Duitsland betalen ze waarschijnlijk op andere vlakken weer meer.”

Kijk hier naar de video. Tekst gaat door onder video van Zoë Keizer en Elise Comajta:

We horen graag wat jij vindt van de hoge benzineprijzen. deel je mening of ideeën via het meldpunt van IJmond360.

Lees ook:

Meer Nieuws

Nieuws uit de IJmond