Nu het seizoen zijn einde nadert, blijft het spannend voor Telstar. Lukt het de ploeg om zich in de laatste vier wedstrijden te handhaven in de Eredivisie, of speelt de club volgend seizoen weer in de Keuken Kampioen Divisie?
Geen wedstrijd belangrijker dan de andere
Trainer Anthony Correia kijkt met vertrouwen naar de slotfase van het seizoen. “Ik denk niet dat de laatste wedstrijd belangrijker is dan bijvoorbeeld de eerste wedstrijd tegen Ajax in de Arena. We mogen vooral trots zijn op waar we nu staan,” zegt Correia.
Toch benadrukt de trainer dat de focus behouden moet blijven. “We hebben laatst een teamuitje gehad, want we mogen zeker ook iets vieren. Maar we mogen niet slordig worden. Het team weet wat er gevraagd wordt: we blijven voor elke punt vechten.”
Tekst gaat door onder video: Thumbnail foto: Dennis Gouda
Stapje extra
Danny Bakker is dit seizoen de aanvoerder van Telstar en daarmee de leider op het veld. Zelf blijft hij daar nuchter onder. “Wat je nodig hebt als captain? Geen idee, dat moet je aan de coach vragen,” vertelt hij lachend. Toch is Bakker zich bewust van zijn rol binnen het team. “Ik ben de schakel tussen het veld en de coach. Maar ik hoop ook dat ik buiten het veld een captain ben voor de spelers,” aldus de middenvelder. “Als de wedstrijd eenmaal begonnen is, zorg ik dat alles wat de staf zegt duidelijk bij iedereen aankomt.”
Met nog vier wedstrijden te gaan en 12 punten om voor te vechten, weet Bakker wat er op het spel staat. “Misschien niet realistisch, maar we kunnen wel genoeg punten pakken om te voorkomen dat het op een degradatiekraker aankomt.”
Tekst gaat door onder video: Thumbnail foto: Dennis Gouda
Fans hoopvol: “Spannend, maar vol vertrouwen”
Telstar kan rekenen op de volle steun van de achterban. Twan, Thijs, Joep, Milan en Pelle van het fanaccount De Witte Leeuwen op Reis zijn optimistisch. “We gaan het wel halen”, klinkt het overtuigd.
Ook over de eindklassering zijn de supporters duidelijk. “Vijftiende plek,” zeggen ze stellig. “Als we die plek kunnen vasthouden, zijn we tevreden.”
Binnen de fanbase overheerst het vertrouwen, al is de spanning duidelijk voelbaar. “Die late goals zijn niet goed voor mijn hart,” lacht Thijs. “Maar ze doen het beter dan verwacht, en dat is mooi om te zien. Het is spannend, maar we hebben er alle vertrouwen in.”

